Ljubavna priča

Učenici trećeg razreda su od 25. do 29. marta 2019. prisustvovali radionicama u Biblioteci grada Beograda, odeljenju „Rastko“ na Vračaru pod nazivom „Pisanje ljubavne priče“. Radionice su organizovane u saradnji školske i gradske biblioteke.

Bibliotekarka Aleksandra Vićentijević je sa đacima razgovarala o pričanju priča, motivima i elementima priče.

Zadatak za učenike je bio da na osnovu datih motiva napišu ljubavnu priču. U stvaranju književnog dela radili su po grupama, dogovarali se i zajednički osmišljavali zabavne, romantične i smešne priče. Predstavnici grupa su čitali radove, potom su glasanjem birali najbolje delo.

Radionice su bile veoma uspešne. Učenici su pokazali da razumeju kako se stvara književni tekst, da umeju da poštuju zahteve i sastave odlične priče.

 

 

Dan sreće

Međunarodni dan sreće, 20. mart, obeležen je u našoj školi, 20. marta 2019. 

Bibliotekraka i nastavnice Dragana Zlatić i Dragana Janjić su razgovarale sa učenicima IV3 i VI5 o tome šta znači biti srećan i šta njih čini srećnima.

Učenici VI5 su na pismenom zadatku iz srpskog jezika pisali na temu „Ja sam srećan“.

Predstavljamo jedan veoma lep rad.

 

Ja sam srećna

Ponekad sam srećna, nekad tužna, ljuta ili iznervirana, ali ništa ne traje dugo, pa tako ni moje emocije.

Mislim da sreća ne može biti manja ili veća, već je događaji koji se dese dok si srećan, čine takvom. Kad sam srećna, na sve gledam drugim pogledom. Počinje tako što je, na primer, lepo vreme, onda saznajem da mogu da idem kod drugarice ili nam rođaci dolaze u posetu, pa sa mamom pravim kolače. Mojoj sreći nema kraja. Često pogledam kroz prozor i uživam u zalasku sunca. Uvek sve započne malim događajem koji mi ulepša čitav dan i to je prava sreća.

Kada sam tužna, obično ne znam šta da radim. Odjednom shvatim koliko stvari moram da uradim. Želim da sve bude savršeno, iako znam da ne može. U takvim trenucima ponekad izađem napolje da kupim sladoled. A ponekad prosto odem kod mame da je zagrlim, što uvek pomaže. Kada sam iznervirana, zatvorim se u sobu i plačem. Ali to prođe i već posle sat vremena sam srećna. Kada se nešto lepo desi, srećna sam, i sve što se dogodilo ili što tek treba da se dogodi, isto tako izgleda: vedro i nasmejano.

Volim da pišem dnevnik kad god sam tužna ili ljuta, a ne kada sam srećna, jer mi to pomaže da izbacim negativne emocije i mogu da zaboravim ono što je prošlo. Smešno je kako me društvo nekad oraspoloži, a nekad iznervira, ali uvek je tu bar jedna osoba pored koje želim da budem. To je jedan od razloga zbog kojih volim školu - društvo. Ako posle škole idemo u park ili u bioskop, meni će svi časovi izgledati zanimljivije. Škola me takođe sprečava da tugujem, jer je zaista teško biti tužan pored sve te nasmejane dece i informacija koje treba da zapamtim. Neki kažu da je moja sreća zarazna, jer kad sam srećna, sve će da mi bude smešno i veselo. Uvek imam neki blagi osmeh na licu i potpuno sam nesvesna toga dok neko ne primeti.

Sreća je vrlo važno osećanje. Još je važnije da uvek možeš nekog drugog da učiniš srećnim, ali se treba čuvati da te neko ne prevuče u svoju tugu. Mene i najmanji događaji mogu da usreće, ali i najmanji da rastuže. Ipak, sad sam pažljivija i iskusnija, pa i kad sam tužna znam kako da pomognem samoj sebi da budem bolje. Zaista, sad sam srećna.

                Milica Vlaškalić VI5

 

 

 

Na krilima knjige - Javni čas

Nakon premijernog izvođenja u januaru, učenici VI5 su organizovali i reprizno izvođenje emisije „Na krilima knjige“i predstavili tok i produkte projekta na javnom času, održanom 7. marta 2019. godine. Času su prisustvovali učenici VI2 i VI4, nastavnice Dragana Janjić, Jelena Vukičević Radoičić, Olivera Filipović, Nataša Tomić i Bojana Vesković, bibliotekarka Slađana Galuška i pedagog Tatjana Perišić.

U završnom delu časa učenici i nastavnici su vrednovali uspešnost časa i projekta. Gostiima se ideja dopala i pohvalili su celokupni tok projekta. Izvođači su rekli da je rad na projektu bio veoma zanimljiv i poučan i da su uspeli da savladaju tremu pri javnom nastupu. Veruju da su mogli malo brže da urade sve zadatke, a dragoceno iskustvo će iskorititi da osmisle i naprave još jedan projekat u drugom polugodištu.

Gradovi Srbije - Javni čas

Tok i produkti projekta „Gradovi Srbije” prikazani su na javnom času u svečanoj sali, 8. marta 2019. Đaci IV2 i IV3 su predstavili najzanimljivije informacije u vezi sa nekoliko gradova Srbije učenicima ostala tri odeljanja četvrtog razreda. Času su prisustvovale učiteljice svih odeljenja, bibliotekar i pedagog škole.

Na kraju časa učesnici i gledaoci programa su vrednovali projekat. Učesnici su govorili o načinu rada i rekli da su saznali mnogo novih informacija o gradovima, naučili da prave prezentacije i uvežbavali javni nastup. Gledaoci su kazali da im se svideo čas, da su naučili nešto novo i predložili da se tokom drugog polugodišta u njihovim odeljenjima organizuju slični projekti u kojima bi teme bili umetnost i sport.

 

 

 

O gradovima

Nastavnice Marija Vujović i Dragana Zlatić i bibliotekarka Slađana Galuška organizovale su časove projektne nastave „Učenje je zabava“ tokom novembra i decembra 2018. i januara 2019. Učenici IV2 i IV3 su učili o elementima komunikacije, o verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, o pismenosti (čitalačkoj, informacionoj, medijskoj, digitalnoj) i medijima koje koriste za komunikaciju.

Deo aktivnosti je projekat „Gradovi Srbije“ - na časovima prirode i društva, srpskog jezika, likovne kulture, slobodnih aktivnosti i muzičke kulture učenici su pronalazili informacije u vezi sa pojedinim gradovima Srbije i izrađivali prezentacije i panoe na kojima su predstavljali osnovne odlike gradova i zanimljivosti u vezi sa njima. Koristili su računare koje su dobili prošle školske godine i razvijali informacionu, medijsku i digitalnu pismenost.

Održana su dva zajednička časa oba odeljenja na kojima su učenici IV3 drugovima iz IV2 pokazali kako su uradili zadatke i vežbali javni nastup.

Realizacija projekta se nastavlja i u drugom polugodištu.