Radionice Čitam, pa šta?

U saradnji školskog bibliotekara, nastavnika razredne nastave i nastavnika engleskog jezika održane su, 15. marta 2016. godine, radionice za učenike drugog, trećeg i četvrtog razreda na temu Čitam, pa šta? U svečanoj sali su tokom tri školska časa predstavljena postignuća učenika u projektu Čitam, pa šta?, a zatim je razgovarano o aktivnostima iz projekta Oštro Perce, kao i o pripremama priloga za školski list.


Časovima su prisustvovali učenici tri odeljenja drugog razreda (II2, II3 i II4), svi učenici trećeg razreda i dva odeljenja četvrtog razreda (IV2 i IV3), njihove nastavnice, nastavnica engleskog jezika Marina Luković i bibliotekar.

Bibliotekar Slađana Galuška je, posle najave dešavanja na času, objavila rezultate prvog kruga (školskog takmičenja) akcije Biblioteke grada Beograda Čitam, pa šta? Učenici su čitali po tri knjige, pisali prikaze i ilustrovali ih. Izradili su veoma dobre i lepe literarne i likovne radove, a najbolji su:

Đurđa Torbica (prikazi i ilustracije), Luka Raičević (prikazi) i Jovan Jovanović (ilustracija), učenici II2,

Kristina Divac (prikazi i ilustracije), Lav Uljanov (prikazi i ilustracije) i Jana Bajović (ilustracije), učenici III2,

Mila Jolačić (prikaz i ilustracija) i Oleg Petrović (prikazi), učenici III3,

Una Gligorijević (prikazi i ilustracije), Katarina Pajić (prikazi) i Milica Simić (ilustracija), učenici IV2.

Učenik II2 Jovan Jovanović nacrtao je poster projekta. Svi radovi su u elektronskoj formi prosleđeni Biblioteci grada Beograda i postavljeni su na veb strani Čitam pa šta, a biće predstavljeni i u školskom listu.

Zatim su učenici, čiji su radovi bili najbolji, kroz kratke prikaze preporučivali vršnjacima knjige koje su čitali. To je poslužilo i kao povod za razgovor o važnosti čitanja, o sticanju novog znanja i inspiraciji za stvaralaštvo. Iz knjiga su đaci naučili da se za prijateljstvo treba boriti i da ljude ne treba procenjivati po spoljašnjem izgledu, a neki su poželeli da postanu pisci i smisle svoje priče. Učenici II2 su napravili izložbu radova držeći svoje sveske koje su ostali učesnici razgledali, a trećaci su pogledali odlične likovne radove drugova iz III2.

U drugom delu radionice Slađana Galuška je razgovarala sa decom o knjigama iz programa Oštro Perce i o zadacima koji ih očekuju. Posebno je interesantan čas bio sa učenicima četvrtog razreda koji su govorili o romanu „Čarapokradice“ i o njegovim neobičnim junacima, o bajkovitosti likova i događaja i o odnosu stvarnog i izmišljenog.

Poslednji deo časa je bio posvećen priči o mogućim prilozima za školski list. Dogovoreno je da se u njemu nađu đački literarni i likovni radovi na različite teme, kao i tekstovi o pojedinim aktivnostima odeljenja.

Pozivom da učenici što više čitaju i promišljaju o pročitanom i stvaraju svoje priče i crteže, završene su ove veoma uspešne radionice.

Slađana Galuška

 

Jasminka Petrović i Oštro Perce

Jasminka Petrović, poznata srpska spisateljica bila je gost naše škole 11. marta 2016. godine i učestvovala u radionicama za učenike drugog, sedmog i osmog razreda u okviru projekta Oštro Perce. U programu projekta su tri njene knjige: Kaži teti „Dobar dan“, Ovo je najstrašniji dan u mom životu i Leto kad sam naučila da letim, koja je proglašena najboljom knjigom za decu objavljenom u Srbiji 2015. godine i za nju je Jasminki Petrović dodeljena nagrada Plavi čuperak. 
Autorka je predstavila zbirku priča Kaži teti „Dobar dan“ učenicima drugog razreda. Govorila je o nastanku knjige, o junacima i njihovim doživljajima, i pročitala nekoliko odlomaka. Zatim su đaci imali priliku da iskažu svoj stav o pročitanim pričama i da postavljaju pitanja gošći. Deci se sviđaju priče, najviše zbog smešnih doživljaja, ali i zbog mogućnosti da nešto nauče. Zadaci u radionici su bili da odglume pojedine delove priča, da smisle drugačiji kraj i pronađu pouku. Drugaci su ih oduševljeno rešavali i imali još mnogo, mnogo dodatnih pitanja u vezi sa ovom knjigom, ali i u vezi sa pisanjem i profesijom pisca. 
Knjiga Leto kad sam naučila da letim predstavljena je u radionici za dvadesetak učenika sedmog i osmog razreda, kojima se pridružilo i nekoliko đaka iz Osnovne škole „Svetozar Marković“ i njihova nastavnica srpskog jezika Anđelka Tančić. Razgovaralo se o temi, ideji i junacima romana, problemima odrastanja, o prihvatanju različitosti i životu mladih u Srbiji i okruženju. Sve je to pomoglo učenicima da bolje razumeju tekst i uspešno napišu prikaze. 
Dalje aktivnosti u okviru projekta su upućivanje učenika na rešavanje zadataka: izrada prikaza i ilustracija knjiga, dramatizacija pojedinih delova, pravljenje trejlera, kratkih filmova i sl.
Slađana Galuška, bibliotekar