Druženje sa pesnikinjom

U saradnji sa Dečijem odeljenjem Biblioteke grada Beograda „Rastko“ na Vračaru organizovane su 15. i 19. aprila 2016. radionice za učenike prvog razreda. 
U ta dva dana pet odeljenja prvaka prisustvovalo je promociji najnovije knjige Rusije Marinković „Čik pogodi“, pesničke enciklopedije životinja, u kojoj su pesme mešavina zagonetki, pitalica, brzalica i igre reči. Deca su aktivno učestvovala u odgonetanju, a naročitu pažnju privukle su im ilustracije koje prethode svakoj pesmi i predstavljaju neki deo date životinje, govore o načinu života ili opisuju neku osobinu. Đaci su razgovarali sa pesnikinjom o pisanju, a mogli su da govore i svoje stihove i pokažu kreativnost.
 
Slađana Galuška 
 
 
 
 

Međunarodni dan knjige

Učenici četvrtog i petog razreda i bibliotekar Slađana Galuška učestvovali su u programu za obeležavanje Međunaro-dnog dana dečije knjige, koji je održan u Dečjem odeljenju Biblioteke grada Beograda „Rastko“ na Vračaru 1. aprila 2016.

Program je bio posvećen knjizi „Čarapokradice“ Pavela Šruta. Zorica Ilić, prevodilac, kroz razgovor je zainteresovala decu za junake knjige i njihove avanture. Sledile su igre u timovima, a onda i iznenađenje za sve učesnike - torta u obliku čarape. Učenici četvrtog razreda naše škole su čitali ovaj roman u okviru projekta Oštro Perce, pisali su prikaze i ilustrovali ga i njihovi radovi su bili deo scenografije posebno uređene za to veče.

 

Slađana Galuška

 

Nedelja svesti o mozgu

Na Dečijem odeljenju Biblioteke grada Beograda na Vračaru održane su radionice u okviru edukativne i naučno-popularne manifestacije Nedelja svesti o mozgu u kojima su učestvovali i učenici naše škole, 14. i 15. marta 2016. Dvočasovne radionice su osmislili i vodili studenti medicine, molekularne biologije, pedagogije i psihologije Beogradskog univerziteta i članovi Studentske sekcije Društva za neuronauke Srbije. Kroz brojne aktivnosti deca su se upoznala sa određenim naučnim činjenicama o funkcionisanju mozga i povezanosti mozga i čulnih senzacija, kao i sa razvojem stvaralaštva i naučnog pogleda na svet.

Učenici trećeg razreda su posmatrali preparate pod mikroskopom, sklapali su delova tela i unutrašnjih organa, pravili model mozga od plastelina i oblikovali neurone i neuronske mreže.

Učenici sedmog razreda su obnovili gradivo iz biologije u vezi sa nervnim sistemom, kroz igru upoznali način na koji se stvaraju neuronske veze, koliko su one velike i kako funkcionišu. Razmatrali su kako nastaju rekcije na određenu informaciju i koliko je vremena potrebno da se desi. Najinteresantniji deo je bilo upoznavanje sa radom aparata Human-Human kada su praktično utvrdili prenošenja informacija do mišića i uslovnjenost njihove reakcije.

 

Slađana Galuška, bibliotekar

Školski list i biblioteka

Tokom školske 2015/2016. realizovana je ideja o izradi školskog lista u kome bi se predstavio rad škole, dešavanja na časovima redovne nastave, vannastavne aktivnosti i postignuća učenika i nastavnika.

U decembru 2015. godine je oformljena redakcija koju čine: glavni urednik Slađana Galuška, urednici Maja Anđelković Šeguljev, Marina Luković, Milja Krivokuća, Gorica Ivanović, Ivana Grković, Nataša Stanić, Julija Danilović, Svetlana Lenasi i Ivana Smiljković Čevizović, lektor Ivana Marković.

Određene su rubrike i ime lista, a u izradu priloga su uključeni i ostali nastavnici i svi učenici. Nekoliko je stalnih rubrika: Dešavanja, Učimo strane jezike, Zvezdani detektiv, Učenici - stvaraoci i Knjige i čitanje.

Maštarije broj 1 u kome su predstavljene aktivnosti iz prvog polugodišta 2015/2016. školske godine završen je u martu 2016. godine. U njemu su: intervju sa direktorom škole Dejanom Stankovićem, koji su napravile učenice sedmog razreda upravo povodom objavljivanja prvog broja školskog lista, izveštaji o brojnim školskim aktivnostima, prilozi o radu školske biblioteke i projektu “Tell me your story“, literarni i likovni radovi učenika i prikazi i ilustracije knjiga koje su učenici drugog, trećeg i četvrtog razreda čitali u okviru projekta Čitam, pa štaMnogi od tih priloga nastali su u biblioteci na časovima bibliotekara. 

Školski list Maštarije u elektronskom obliku postavljen je na sajtu škole, na posebnoj strani. 

 

Radionice Čitam, pa šta?

U saradnji školskog bibliotekara, nastavnika razredne nastave i nastavnika engleskog jezika održane su, 15. marta 2016. godine, radionice za učenike drugog, trećeg i četvrtog razreda na temu Čitam, pa šta? U svečanoj sali su tokom tri školska časa predstavljena postignuća učenika u projektu Čitam, pa šta?, a zatim je razgovarano o aktivnostima iz projekta Oštro Perce, kao i o pripremama priloga za školski list.


Časovima su prisustvovali učenici tri odeljenja drugog razreda (II2, II3 i II4), svi učenici trećeg razreda i dva odeljenja četvrtog razreda (IV2 i IV3), njihove nastavnice, nastavnica engleskog jezika Marina Luković i bibliotekar.

Bibliotekar Slađana Galuška je, posle najave dešavanja na času, objavila rezultate prvog kruga (školskog takmičenja) akcije Biblioteke grada Beograda Čitam, pa šta? Učenici su čitali po tri knjige, pisali prikaze i ilustrovali ih. Izradili su veoma dobre i lepe literarne i likovne radove, a najbolji su:

Đurđa Torbica (prikazi i ilustracije), Luka Raičević (prikazi) i Jovan Jovanović (ilustracija), učenici II2,

Kristina Divac (prikazi i ilustracije), Lav Uljanov (prikazi i ilustracije) i Jana Bajović (ilustracije), učenici III2,

Mila Jolačić (prikaz i ilustracija) i Oleg Petrović (prikazi), učenici III3,

Una Gligorijević (prikazi i ilustracije), Katarina Pajić (prikazi) i Milica Simić (ilustracija), učenici IV2.

Učenik II2 Jovan Jovanović nacrtao je poster projekta. Svi radovi su u elektronskoj formi prosleđeni Biblioteci grada Beograda i postavljeni su na veb strani Čitam pa šta, a biće predstavljeni i u školskom listu.

Zatim su učenici, čiji su radovi bili najbolji, kroz kratke prikaze preporučivali vršnjacima knjige koje su čitali. To je poslužilo i kao povod za razgovor o važnosti čitanja, o sticanju novog znanja i inspiraciji za stvaralaštvo. Iz knjiga su đaci naučili da se za prijateljstvo treba boriti i da ljude ne treba procenjivati po spoljašnjem izgledu, a neki su poželeli da postanu pisci i smisle svoje priče. Učenici II2 su napravili izložbu radova držeći svoje sveske koje su ostali učesnici razgledali, a trećaci su pogledali odlične likovne radove drugova iz III2.

U drugom delu radionice Slađana Galuška je razgovarala sa decom o knjigama iz programa Oštro Perce i o zadacima koji ih očekuju. Posebno je interesantan čas bio sa učenicima četvrtog razreda koji su govorili o romanu „Čarapokradice“ i o njegovim neobičnim junacima, o bajkovitosti likova i događaja i o odnosu stvarnog i izmišljenog.

Poslednji deo časa je bio posvećen priči o mogućim prilozima za školski list. Dogovoreno je da se u njemu nađu đački literarni i likovni radovi na različite teme, kao i tekstovi o pojedinim aktivnostima odeljenja.

Pozivom da učenici što više čitaju i promišljaju o pročitanom i stvaraju svoje priče i crteže, završene su ove veoma uspešne radionice.

Slađana Galuška