Agi i Ema

U nastavku projekta „Prikaz knjige“, učenici petog razreda su u maju 2019. pisali prikaz knjige Agi i Ema.
Nastavnice srpskog jezika Ana Stojanović i Ivana Marković i bibliotekarka Slađana Galuška razgovarale su sa njima o romanu i temama koje se u njemu obrađuju: odnos roditelja i dece, međusobni odnos dece u školi, prijateljstvo itd.
Đaci su govorili o problemima sa kojima se Agi suočava i prepoznavali u svom životu situacije slične Agijevim, kao i o osećanjima sreće, tuge, ljubavi koja se proživeli zajedno sa junacima knjige.

Roman im se svideo zbog fragmentarne forme, neobičnih junaka i njihovih doživljaja i zbog bajkovitih i duhovitih delova.
Nekoliko učenika je crtalo ilustracije romana, a nekoliko je upoređivalo roman i istoimeni film.

Zaključili su da je čitanje romana i razgovor o njemu doprineo da bolje razumeju i sebe i druge, posebno svoje roditelje. Preporuka je da „Agi i Emu“ treba da čitaju i deca i odrasli – deca da bi znala da svi imaju teškoće i da se one mogu prevazići, odrasli da bi znali koliko je deci važno da više vremena provode sa njima.

 

 

Priče i bajke

U okviru projeкta „Pričam ti priču“ održano je takmičenje u pisanju bajki za učenike četvrtog i šestog razreda 28. maja 2019.

 

Učenicima VI5 koji su napisali najbolje priče i bajke tokom projekta, dodeljene su nagrade - knjige.

 

 

Svetski dan knjige i pričanje priča

Učenici VI5 učestvuju u realizaciji projekta „Pričam ti priču“ čije se aktivnosti odvijaju na časovima srpskog jezika, građanskog vaspitanja i tehnike i tehnologije i u školskoj biblioteci. U okviru projekta đaci su se upoznali sa putem knjige od pisca do čitalaca tokom radionica „Put knjige“, a zatim su se i sami oprobali u pisanju različitih vrsta priča i crtanju ilustracija za njih.

Deo produkata projekta predstavili su tokom javnog časa kojim je obeležen Svetski dan knjige i autorskih prava 23. aprila 2019. Kako je ovogodišnja tema obeležavanja „Otvori knjige! Otvori um!“, dogovoreno je da se predstavi književno stvaralaštvo učenika naše škole.

Na času kome su prisutvovali učenici VI1, VI2 i VI4, učenici VI5 su pročitali nekoliko svojih priča i pokazali velike korice za knjige i pano sa ilustracijama. Gosti su im bili i troje đaka četvrtog razreda koji su se predstavili pesmom, pričom i tekstom o Beogradu.

Na kraju časa nastavnica Dragana Janjić i bibliotekarka Slađana Galuška su pozvale sve prisutne učenike da pišu i objavljuju svoje radove u školskom listu i najavile su školsko takmičenje u pisanju bajki koje će se održati u maju 2019.

 

Nekad i sad i biblioterapija

Za učenike VI5 bibliotekarka Slađana Galuška i nastavnica srpskog jezika Dragana Janjić su u martu i aprilu 2019. organizovale časove projektne nastave pod nazivom „Nekad i sad“ u kojima je kao metod rada primenjena biblioterapija.

Projekat je započeo pričom o važnosti čitanja i biblioterapiji – o tome da je čitanje zabava i razvija maštu i empatiju, da pruža nova saznanja i pomaže u razvijanju socijalnih veština, doprinosi boljem razumevanju sebe i drugih i olakšava suočavanje sa svakodnevnim teškoćama i njihovo rešavanje.

Učenici su zatim čitali roman „Orlovi rano lete“ i razgovarali sa nastavnicom o temi i razvoju radnje, junacima, problemima sa kojima se oni suočavaju i njihovim osećanjima. U drugom delu projekta đaci su govorili o životu dece nekad i sad kroz sagledavanje životnih prilika likova iz romana i upoređivanje sa svakodnevnim dešavanjima u svom životu. Zadatak za učenike je bio da prepričaju pojedine delove romana, da pišu o osećanjima likova u tim situacijama i da na osnovu samog dela napišu dnevničke beleške junaka. Zatim su pisali svoje dnevničke beleške tokom jedne sedmice.

Na narednim časovima đaci su čitali svoje radove i razgovarli o životu dece nekad i sad. Bilo je mišljenja da je nekad deci bilo zanimljivije, posebno u selu, svaki dan je donosio novu avanturu, imali su veću slobodu i igrali se u prirodi. Drugi su, pak, rekli da je danas zanimljivije, jer imaju veći izbor aktivnosti i da ne mogu da zamisle život bez savremene tehnologije. Pričali su o svojim svakodnevnim aktivnostima i razmatrali kako one mogu biti avanture ako se posmatraju iz drugog ugla.
Zaključili su da je čitanje romana i razgovor o njemu doprineo da shvate da njihovi problemi, za koje misle da su veliki, u stvari uopšte i nisu problemi kad se uporede sa problemima junaka romana.

 

Harfa i slikanje

U Biblioteci grada Beograda održana je 12. aprila 2019. radionica „Muzikom do inkluzije“. Radionicu je vodila prof. Željka Milošević koja je predstavila harfu kao muzički instrument i pokazala šta sve može muzika. Cilj radionice je bio promocija inkluzije kroz audio vizuelne umetnosti, a učestvovala je grupa dece iz OŠ „Dragan Kovačević“ i petnaest učenika drugog razreda naše škole. 
Posle kratke priče o harfi Željka Milošević i njena učenica Loreta izvele su nekoliko kompozicija i pokazale da se muzikom mogu predstaviti različiti ritmovi, oblici i osećanja.
U likovnom delu radionice deca su dobila materijal za slikanje i inspirisana muzikom koju slušaju, stvarala su svoja umetnička dela. Profesorka i učenica su zatim njihove slike „odsvirale“ i pokazale kako se prepliću muzičko i likovno stvaranje. Deca su mogla i da probaju kako se svira na harfi.
Radionica je protekla u odličnoj atmosferi - đaci i nastavnici su uživali u muzici, crtanju i druženju.